HANDELSBETINGELSER HOS PLUSMORE

Plusmore
Møllebakken 4
4581 Rørvig
CVR nr.: 17122177
Telefon: +45 3134 9689
E-mail: kontakt@plusmore.dk

BETALING
Plusmore modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay, Anyday. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.

LEVERING
Plusmore tilstræber at afsende ordre inden for 1-2 hverdage.
Undtagelsesvis kan der gå op til 3 hverdage. 
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 42 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen (pakkeshop eller hjemadresse), der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer sendes med GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Plusmore vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:


Plusmore
Hørhusene 38
4000 Roskilde
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Returret
Du har 14 dages fuld returret fra den dag du modtager pakke.
For at benytte returretten skal pakken sendes retur senest 14 dage efter du har modtaget pakken.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen. Uafhentede pakker fratrækkes 104kr. fra returprisen.
Udfyld returseddelen samt send en mail, at du ønsker at returnere varen.

  • Udfyld returseddelen som du modtag sammen med dine varer.
  • Send en mail med hvilke varer du ønsker at sende retur til kontakt@plusmore.dk
  • Send dine varer retur. Ønsker du en returlabel/Qr kode til 59 ddk. se under retur. Du er også velkommen til selv at købe en returlabel (OBS. du kan ikke sende retur med DAO da de leverer om natten). Returpakken kan ikke sendes retur til pakkeshop eller på efterkrav. Du betaler selv for at sende dine varer retur.
  • Når vi har modtaget din pakke retur, overfører vi pengene til din konto normalt inden for 3 hverdage.
  • Ved returnering af hele din ordre refunderes fragten for den billigste levering 42 kr. Dette gør sig også gældende, hvis du har valgt en hjemmelevering. 

Pakken kan kun sendes retur til:
Plusmore
Hørhusene 38
4000 Roskilde


Eller afleveres personligt på mit lager efter aftale.
Der er ingen faste åbningstider, derfor at det vigtigt at skrive eller ringe for at aftale et tidspunkt på tlf. 31349689.


Butik/showroom
Møllebakken 4
4581 Rørvig.


Returpakken kan ikke sendes retur med DAO, til pakkeshop eller på efterkrav.
Du står selv for udgifter til at sende varen retur, det er dig der hæfter for pakken til vi har modtaget den hos Plusmore.dk. 

Husk!
Varen tages kun retur i ubrugt stand, samt må ikke lugte af røg og parfume, eller være fyldt med dyrehår. Prismærker må ikke være fjernet fra varen, hvis varen har mistet værdi kan det trækkes fra varens handelsmæssige værdi og dermed fratrækkes det beløb du får tilbage fra varens købspris.
Ved køb af sko & støvler skal skoæsken returneres sammen med det fodtøj du har købt, for at kunne tages retur. 

Ved Reklamation.
Skriv en mail samt beskriv hvad der er galt, vedlæg billeder. når vi har godkendt din reklamation ombytter vi varen hvis muligt, ellers sender vi dine penge retur.
Husk almindelig slid eller forkert håndtering ikke høre under reklamationret.
Husk at gemme din kvitteringen, det er din dokumentation for købstidspunktet.
Kontakt os gerne på kontakt@plusmore.dk for spørgsmål.
Som forbruger har du ret til at klage, hvis du er utilfreds med varen du har købt og vi ikke kan nåes til en fornuftig enighed. Vil du klage over dit køb, kan det gøres til.

Center for klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
  • Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
  • Aftaler indgået på offentlig auktion.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@plusmore.dk